Monday, September 08, 2008

Mooie mensen,

Terwijl ik aan het werk ben in de supermarkt en achter mijn broodtafel sta kijk ik vaak naar de mensen die er voorbij komen.
En dat zijn er nogal wat.
Ik werd er bij bepaald dat er zóveel en verschillende mensen zijn.
Oude meneertjes die vragen waar de appelflappen liggen, moeders die hun kinderen bij de orde roepen, kinderen die wild door het gangpad rennen met hun mini-winkel wagentje. Ook zijn er extravagantere mensen bij. Een man met een mohawk, een héel deftige vrouw met roodgestifte lippen, een jonge buitenlandse vrouw die in gebrekkig nederlands vraagt "of je een brood voor ze kunt snijden of óf dat je dat op bestelling moet doen?" In dit multiculturele landje kom je ook nog eens tientallen nationaliteiten tegen!
Ik werd er bij bepaald dat we zo vaak een oordeel trekken, een minpunt halen uit de eerste indruk van iemand. En ik besefte, dat als we dat nou niet doen, de wereld en iedereen er zoveel mooier en beter uit zal zien! Ik dacht, aha! Op deze manier kijkt God dus naar de wereld =)
Ik werd op dat moment zo vervuld met blijdschap en dankte God voor dat moment.
Ieder mens, ook al zou je dat op het eerste gezicht niet zeggen, heeft zijn eigen schoonheid!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home