Friday, April 17, 2009

It's a new season!

Wauw, wat ging het jaar snel! De laatste periode is aangebroken wat school betreft, het einde is in zicht!
De laatste periode vol van leren en leren voor DE eindexamens en tussendoor natuurlijk heerlijk socializen!

Afgelopen zomer schreef ik in mijn dagboek dat dit een jaar zou worden van dingen die ik voor laatste keer zou gaan doen.
Ik ging voor het laatst met mijn ouders op vakantie, ik zou voor het laatst naar het LindenholtCollege fietsen.
Ik zou voor het laatst met mijn schoolvriendinnen in de les Duits of Geschiedenis zitten en ik zou mijn laatste proefwerk op een LC blaadje maken. En in de loop van het jaar zijn er meer dingen voor het laatst geweest...
Eerlijk gezegd kreeg ik er een beetje een melancholisch en verdrietig gevoel van. Dingen voor de laatste keer doen betekent dat er daarna iets nieuws komt. En nieuwe dingen zijn meestal onbekend dus spannend.

Nu ik terug kan kijken op dit jaar zie ik eigenlijk een heel duidelijke ontwikkeling. Dit jaar ben ik ouder, volwassener, wijzer en sterker geworden. Ik heb naast het gedag zeggen van dingen, juist veel nieuwe dingen ontdekt en gekregen.
Nieuwe kansen!
Ik mezelf beter leren kennen. Ook heb ik veel nieuwe vriendschappen gekregen, of juist al bestaande contacten mogen verdiepen tot een prachtige vriendschap. Ik heb een nieuwe baan gekregen. Ik heb toch mee kunnen doen aan het Kingskidsjaarteam en heb de kans gekregen om onlangs met hen naar Polen te reizen!
Ik heb de vrijheid gekregen en genomen om deze zomer met Kingskids naar Rwanda te gaan (daarover later meer).
En last but not least (at all) Heb ik God veel beter leren kennen en heeft Hij mij gezegend door het jaar heen. Hij heeft me geleerd op Hem te vertrouwen en dat brengt me alleen maar goede dingen!
Ik heb dit jaar veel ervaringen opgedaan, mindere, maar juist die zijn het die mij sterker hebben gemaakt!

Ik ben erg benieuwd naar wat het komende jaar me gaat brengen. Ik kan nu zeggen dat ik juist niet meer bang ben voor het onbekende wat gaat komen, maar ik vind het juist leuk om te ontdekken welke weg ik zal gaan!!
Ik zal jullie ook op de hoogte houden van die ontdekkingen ;)

Ja, ik kan daarvan genieten.

This will be my season with Him, This will be a NEW season!!


Veel zegen en liefs,

Dees

2 Comments:

At 17 April, 2009 20:28 , Anonymous Rob said...

Hee Dees,

Mag ik je even complimenteren met deze mooie blog. Je schrijft echt fantastisch goed!
Ik vind het mooi om te zien hoe jij je zo aan je geloof vast kan houden. Het geeft je zoveel hoop, ik zou willen dat ik dat ook kon.
Ik wil je heel veel succes wensen voor je naderende eindexamens en natuurlijk al het andere wat je nog te wachten staat.

Rob

 
At 20 April, 2009 18:04 , Blogger Annefrouk said...

Hey Desiree!
Cool hoor. Mooi om nieuwe dingen tegemoet te gaan.
Liefs, Annefrouk

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home