Sunday, June 07, 2009

Rwanda!

Hallo!

Zoals je waarschijnlijk al weet ga ik deze zomer naar Rwanda, maar ik wil je ook graag vertellen wat ik daar ga doen en waarom…

Ik wil al heel lang naar Afrika en nu is daar het moment.
Vanaf 17 juli begint onze voorbereiding ofwel "bootcamp" op "Heidebeek" in Heerde, de basis van JmeO (Jeugd met een Opdracht)Nederland, en een week later vertrek ik met een team van ongeveer 15 jongelui vanuit de organisatie King’s Kids, een onderdeel van JmeO, naar Rwanda.

Samen met een Rwandees King’s Kids team zullen we in de hoofdstad Kigali een kampweek leiden voor kinderen die aan de gevolgen van AIDS lijden.
Daarna gaan we twee weken aan de slag met wat we op Heidebeek hebben voorbereid. Zo zullen we een programma draaien met clowning, sport& spel, dans, drama en muziek. We treden op straat op, in kerken, in vluchtelingenkampen, ziekenhuizen, noem maar op. Daarnaast zullen we ook praktisch werk verrichten, maar ik weet nog niet wat dat gaat inhouden.

In Rwanda ondervinden 15 jaar na de genocide nog heel veel mensen de gevolgen hiervan. Wij willen als team een stukje liefde en hoop brengen aan hen die dat zo hard nodig hebben. Misschien niet de hoop op een welvarend leven zoals wij dat kennen, maar wel de hoop op een leven samen met God en in Zijn liefde.
Natuurlijk zal het voor mij ook een onvergetelijke ervaring zijn, en ik hoop er veel van te leren en er ook persoonlijk door te groeien.

Op 14 augustus hoop ik weer terug te zijn.

Jij kunt ook helpen!
Ben je enthousiast geworden voor wat ik ga doen?! Dan wil ik je vragen mij te ondersteunen.
- Ik vraag je gebed voor de voorbereidingen vooraf, voor gezondheid tijdens de tour, maar ook dat alle indrukken die ik zal hebben goed mogen landen. Bovenal vraag ik je te bidden dat wij mensen mogen bereiken met wat God voor hen heeft.
- De tour kost heel veel geld. De reis is erg duur, en daar komen de vaccinaties, paspoort, malariapillen etc. nog bij. Gelukkig heb ik een leuk baantje bij de bakker, maar daarmee red ik het niet. Ik zou het heel fijn vinden als je me wilt helpen met een donatie. Alle kleine beetjes helpen! Als je mij een mailtje stuurt of een berichtje achterlaat met je e-mailadres, dan stuur ik je de gegevens om een donatie op mijn rekening te kunnen storten.
Bij voorbaat mijn dank.


Voor verdere vragen kun je me altijd mailen.

Benefietconcert!



Om op een leuke en muzikale manier geld voor deze reis in te zamelen en waar jij ook nog wat voor terug krijgt, hebben ik en een vriendin die voor een jaar zendings werk met Agapè in Italië gaat doen, een benefiet concert georganiseerd.
Iedereen is welkom! Dus neem je vrienden, vriendinnen, familie en verre verwandten mee! De entree is slechts 3 euro!
NIET VERGETEN 19 JUNI, 19.30-21.30 Benefiet Concert Wassenaarweg 5 Arnhem!

Veel liefs Desirée

1 Comments:

At 10 June, 2009 18:27 , Blogger Mirjam said...

Dag lieverd,
ik weet zeker dat je er een super tijd zal hebben. Het is echt een prachtig land, met prachtige mensen. En ik weet nog wel wat mensen aan wie je een knuffel mag geven van mij. Maar dat komt nog wel..

Zegen!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home