Wednesday, July 15, 2009

Waarom?!!

Waarom wil je naar Afrika? Dat is wat je vaak hoort als je zegt; 'Hoi, ik ga naar Afrika".
Als je denkt aan Afrika, in mij n geval Rwanda, komen er al snel woorden in je naar boven als; armoede, droogte, vies/geen eten, warm, enge ziektes, geen luxe, cultuurshock enz. Maar ja waarom wil je daar dan nog naartoe?
Juist omdat het zo anders is als hier wil ik graag naar Rwanda. Heb je je wel eens bedacht hoe mooi "het land van de duizend heuvels" zal zijn? Hoe mooi die mensen kunnen dansen? Je elke dag lekkere bananen kunt eten? De Giraffes, Zebra's en Olifanten in de achtertuin lopen? Hoe vriendelijk en gastvrij de mensen daar zijn?
Ik wil het ontdekken, zien hoe het vergeten continent van de wereld er écht uitziet.
Met de mensen praten en leren hoe zij met hun leven omgaan.
"Heal the world, make it a better place. For you and for me and the entire humanrace".
Wat ik ga doen zal wel een druppel op een heel grote gloeiende plaat zijn, maar velen druppels samen zullen de emmer doen overlopen.
Bij terugkomst zal ik wel anders met die idealistische houding van me omgaan, maar al hebben die kinderen in Rwanda éen geweldige week in een heel jaar. Dan hebben ze dus in ieder geval die ene week waar ze steeds aan terug mogen denken!

Toen ik aan het overwegen was om mee te gaan met deze reis naar Rwanda las ik het volgende stukje in Jesaja 42:
1 Hier is mijn dienaar, hem zal ik steunen,
hij is mijn uitverkorene, in hem vind ik vreugde,
ik heb hem met mijn geest vervuld.
Hij zal alle volken het recht doen kennen.
2 Hij schreeuwt niet, hij verheft zijn stem niet,
hij roept niet luidkeels in het openbaar;
3 het geknakte riet breekt hij niet af,
de kwijnende vlam zal hij niet doven.
Het recht zal hij zuiver doen kennen.
4 Ongebroken en vol vuur
zal hij het recht op aarde vestigen;
de eilanden zien naar zijn onderricht uit.

5 Dit zegt God, de HEER,
die de hemel heeft geschapen en uitgespannen,
die de aarde heeft uitgehamerd
met alles wat zij voortbrengt,
die de mensen op aarde levensadem geeft,
en levensgeest aan allen die daar verkeren:
6 In gerechtigheid heb ik, de HEER, jou geroepen.
Ik zal je bij de hand nemen en je behoeden,
ik neem je in dienst voor mijn verbond met de mensen
en maak je tot een licht voor alle volken,
7 om blinden de ogen te openen,
om gevangenen te bevrijden uit de kerker,
wie in het duister zitten uit de gevangenis.


Ik heb ontzettend veel zin in de tour! Mocht je willen lezen wat we doen en meemaken als team? Neem dan een kijkje op de rwanda tourblog

Liefs Desirée

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home